ساختمان هوشمند چیست؟

این که ساختمان هوشمند چیست بستگی به تعریف شما از مفهوم هوشمندی دارد. مفهوم ساختمان هوشمند در دو دهه اخیر با رشد سریع و انفجار گونه اینترنت شکل گرفت. با مطرح شدن بحث اینترنت اشیا یا IoT، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی نظیر Samsung، Xiaomi، SIEMENS، HONEYWELL و اسنوا و … به فکر تولید لوازم منزل قابل کنترل از طریق اینترنت افتادند. امروزه مشاهده تلویزیون‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید، یخچال‌های قابل کنترل از طریق نرم افزار، اجاق‌ها وفر های برقی فرمان‌پذیر از راه دور و … امری متداول است.

لوازم منزل هوشمند

اما مبحث هوشمند سازی ساختمان تنها محدود به لوازم منزل هوشمند نمی‌باشد. در افق ساختمان هوشمند موارد بسیاری وجود دارد که می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. به طور کلی می‌توان ساختمان هوشمند را به صورت زیر تعریف کرد:

ساختمان هوشمند به ساختمانی گفته‌ می‌شود که قابلیت تعامل با انسان داشته باشد. یعنی بتواند نیاز‌های انسان را از او دریافت کرده و پاسخ مناسب ارائه دهد.

این که ساختمان هوشمند تا چه‌ اندازه‌ای قابلیت پاسخگویی به نیاز‌های افراد را داشته باشد بستگی به میزان هوشمند سازی دارد. برای نمونه دسته بندی‌های زیر را می‌توان ارائه داد:

خدمات قابل ارائه در ساختمان هوشمند:

برای آشنایی بیشتر با هر یک از موارد فوق می‌توانید روی آن کلیک کرده تا به صفحه مورد نظر منتقل شوید.

خانه هوشمند

محصولات مرتبط با ساختمان هوشمند:

محصولات بسیار متنوعی مرتبط با خانه هوشمند وجود دارد که می‌توانید در این صفحه لیستی از پرکاربردترین آن‌ها در ایران را مشاهده کنید.

وسایل هوشمندسازی

پروژه‌های هوشمند سازی:

شرکت فراست مفتخر است که پروژه‌های مختلفی را در زمینه هوشمندسازی ویلا و درب‌های برقی و اتوماتیک در ایران و خارج از کشور عهده دار بوده است. برای مشاهده نمونه کار‌های هوشمند سازی ساختمان در مشهد به این صفحات و برای مشاهده پروژه‌های بین‌المللی به این صفحات مراجعه کنید.